2009/11/04

ISU SENSITIF SPIRULINA DARI LUAR NEGARA

Ramai yang tidak tahu tentang kehalalan dan kesucian spirulina untuk di ambil sebagai makanan tambahan. Spirulina memang bagus kerana nutriennya hampir lengkap bagi keperluan zat tubuh badan kita. percaya atau tidak bahawa spirulina di western country dan dari Thailand di kultur(biak) di dalam kolam najis khinzir.
Cuba layari "spirulina pig waste"...berlambak web mengenainya, yang di kultur di dalam kolam najis khinzir ini. Spirulina ini boleh kita andaikan bagi tujuan rawatan sisa kumbahan. Macam mana spirulina yang di kultur untuk tujuan komersil? Penjelasannya mudah...spirulina di gunakan sebagai agen kawalan biologi( urai urea kpd bentuk lebih mudah)...Urea yang terurai..dalam bentuk ionik..akan di gunakan sebagai makanan utama di dalam membina tisu tisu sel spirulina itu sendiri. KLIK SINI untuk makulumat selanjutnya…

Berdasakan kepada isu ini kami dari rNA BIOMASS merupakan Syarikat Bumiputra Islam pertama di Malaysia memasarkan spirulina yang dikultur menggunakan pembajaan garam galian gred makanan terpilih yang HALAL untuk umat Islam.

Projek Bioteknologi kami ini diusahakan oleh Jemeike Algae yang juga merupakan Syarikat Bumiputra Islam pertama di Malaysia mengkultur spirulina melalui teknik Sistem Kultur Tertutup. Dengan ini jangkitan patogen dari persekitaran dapat dielak. Kawalan parameter dan bekalan pengudaraan bersih dan bebas daripada sebarang pencemaran dapat dilakukan untuk menjamin kualiti tumbesaran spirulina yang terbaik bagi kegunaan manusia.

Teknologi sistem pengurusan perniagaan berkomputer dan pembelian secara online ini juga diusaha oleh Syarikat Bumiputra Islam iaitu FND2u.biz. Hasil usaha gabungan kepakaran tiga Syarikat Bumiputra Islam ini iatu FND2u.biz , Jemeike Algae dan rNA BIOMASS, produk makanan kesihatan berasaskan spirulina dan madu lebah ini telah tercipta iaitu “SPIRUNEY”

No comments: